Monday, December 8, 2008

Как станах веган?

Всъщност - почти веган. Историята е малко дълга. Не стана от веднъж, не съм и предполагала, че ще предпочета този начин на живот. Ако някой преди години ми беше споменал, щях да му се изсмея и да изляза с различни доводи колко са необходими животинските продукти. А се оказа, че всичко е само в главата ми.
До скоро боледувах често – не съм пропускала зимен сезон без няколко настинки. Случвало се е да боледувам тежко дори лятото. Постоянно се чувствах уморена, много претоварена с работа и не ми оставаше време за нищо. А и нямах желание. За да съм адекватна и да работя качествено ми трябваха все по силни чаши кафе – 3-4 на ден минимум.
Докато на един обикновен разговор с приятелка, тя не спомена, че от известно време е сменила режима си на хранене. Спомена, че се чувства чудесно, а и ми направи впечатление, че е отслабнала и се е променила. Е аз изложих моите доводи за необходимостта от месо и други животински продукти. Не знам как, но тя успя да ме убеди да пробвам 1 месец без месо. Бях доста скептична, да си призная 1-2 пъти наруших режима, но в края на месеца се оказа, че наистина съм доста по бодра и енергична от преди. И най-вече се замислих – колко ли живи същества изяждаме (водим до смъртта им) през живота си. Следващия месец продължих по същия начин, като вече не изпитвах желание да купувам месо. За това пък започнах да се храня с доста повече пресни плодове, ядки. И ефекта беше изненадващо видим дори за околните. Месеци след това попаднах на статии за веганството в интернет. За мен тогава изглеждаше като ерес. От деца сме учени, че сиренето, млякото, яйцата и т.н. са необходими. И все пак, вече бях намалила тяхната консумация, предпочитах най-вече пресни зеленчуци, салати и т.н. Крачката не беше голяма. Всъщност още не съм на 100% веган, понякога се случва да ям сирене и яйца но изключително рядко. При тези продукти липсва вината която изпитвах, когато се хранех с месо. И все пак, най-здравословната и полезна храна за хората си остават пресните, свежи плодове. В момента следя няколко различни тенденции за здравословно хранене. Трудно е, защото хората сме се откъснали от естествения начин на живот, продуктите си ги набавяме от магазини, а не ги отглеждаме в собствени градини. И все пак здравето и природата заслужават да направим малко усилие.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails